تابلو تبلیغاتی جهت معرفی برند، شرکت و محصولات برای کسب و کار خاص مورد استفاده قرار میگیرند. این مدل تابلوها نقش بسزایی در جذب مخاطبان به فروشگاه یا محصول را دارند. تابلوهای تبلیغاتی در اصفهان برای صاحبان مشاغل باعث افزایش رتبه، اعتبار و جذب تعداد مشتریان میشوند.
از این پنلها میتوان بسته به هدف موجود از طراحی و ساخت آن در قسمتهای مختلفی از فروشگاه استفاده کرد. همچنین از تابلوهای تبلیغاتی در نمای بیرونی و نمای داخلی فروشگاه میتوان بهره برد.
تابلوها میبایست بسیار خلاقانه و در ابعاد متناسب با نوع کسب و کار شما طراحی و تولید گردند. در این صورت میتوانند بر ذهن مردم تاثیر گذار بوده و در هنگام نیاز به آن محصولات یا خدمات، مردم تنها شما را از میان رقبا به یاد بیاورند.
عوامل موثر بر جذب مشتری در تابلوسازی
عوامل متنوعی در جذب نگاه مخاطبان موثر هستند. برخی از صاحبان مشاغل در تابلو مغازه خود به دنبال جزئیات هستند. برخی دیگر نیز به ابعاد و اندازه کلی تابلو دقت میکنند.
بسته به نوع کسب و کار میتوان از تابلوهایی در رنگها و ابعاد مختلف استفاده کرد. عوامل مختلفی که در میزان جذب مشتری تاثیر گذار هستند عبارتند از:
- نوع طراحی تابلو تبلیغاتی
- رنگ پنلهای تبلیغاتی
- اندازه و ابعاد تابلوها
- متریال و نوع تابلو تبلیغاتی
- استفاده صحیح از نورپردازی
- نوع طراحی تابلو تبلیغاتی
در تابلوسازی طراحان و گرافیستها با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری تابلوهای مختلفی را مرتبط با حرفه هر شرکت یا فروشگاهی طراحی میکنند. نرم افزارهای متداول برای طراحی تابلوهای برجسته و فلکسی فیس به ترتیب شامل کورل و فتوشاپ میباشند.
نرم افزار کورل خطی گرافیکی بوده و مناسبترین نرم افزار برای طراحی از فتوشاپ جهت ساخت تابلوهای لایت باکس، فلکسی فیس و بیلبوردها استفاده میشود.
طراحان شرکتهای تابلوسازی میبایست خلاقانه به طراحی تابلوهای مفهومی بپردازند. طراحی تابلو تبلیغاتی یکی از مهمترین مراحل تابلو سازی به شمار میآید. دلیل اصلی این اهمیت، ایجاد تاثیر ماندگار بر ذهن انسانها است.
در این باره بیشتر بخوانید: تاثیر تابلو بر رونق کسب و کار
رنگ پنلهای تبلیغاتی
یکی از زیر شاخههای علم روانشناسی، رنگ شناسی میباشد. این علم نشان داده که هر کدام از رنگها در حوزه تبلیغات اثرات ویژه خود را دارند. شناخت رنگها موجب جذب حداکثری مخاطبان میگردد.
به طور معمول شرکتهای دارای رنگ سازمانی، تابلوهایی همرنگ با رنگ سازمانی خود دارند. رنگها با توجه به نوع تاثیر خود روی ذهن مخاطب در کسب و کارهای مختلف و ویژهای به کار میروند.
اندازه و ابعاد تابلوهای تبلیغاتی
ساخت تابلوهای بزرگ موجب افزایش جذب بیشتر مردم به آن فروشگاه میشود. اندازه تابلو در کنار سایر موارد گفته شده مهم و موثر است. در حالی که تابلوها با اندازههای مختلف و طراحیهای متفاوت قادر به پیام رسانی ویژهای به مشتریان هستند. اندازه تابلوهای تبلیغاتی برای جذب مخاطبان در نمای داخلی و خارجی متفاوت میباشند.
متریال و نوع تابلوهای تبلیغاتی
تابلوهای تبلیغاتی با متریالهای مختلف ساخته و به بازار عرضه میشوند. نوع متریال به کار رفته در تابلوهای تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است. هر فروشگاه یا شرکتی بسته به محصول یا خدماتی که ارائه میدهد، تابلو منحصر به فردی دارد. متریال تابلوها میتواند از نوع برجسته چلنیوم، لایت باکس، فلکسی فیس و کامپوزیت باشد. تابلوهای برجسته معمولا بسیار قابل توجه هستند.
بیشتر بخوانید: تابلو چلنیوم در اصفهان

استفاده صحیح از نورپردازی
در تابلوهای مختلفی از جمله پنلهای چلنیوم، حروف برجسته و لایت باکس از لامپهای ال ای دی و یا اس ام دی استفاده میشود. این گونه لامپها جلوه بیشتری به تابلوها میدهند.
در صورت عدم نورپردازی قوی، تمامی زحمات تابلوسازان و طراحان از بین میرود. برخی از تابلوها برای نمایش داده شدن نیاز به لامپهای ال ای دی دارند. در صورت عدم استفاده از لامپها داخل تابلو از پروژکتورها برای نوردهی استفاده میشود.

تبلیغات کلیدی بر جذب مشتری
برای جذب مخاطبان به مخاطبان به محصولات و خدمات خود میبایست در ابتدا مخاطبان هدف خود را بشناسید. سپس تمامی نکات مثبت کسب و کار خود را برجسته کرده و به عنوان یک مزیت رقابتی از آن استفاده کنید. شما میبایست برای دوام در بازار و عرصه ی رقابت از خود تصویری برای تبلیغات، کم هزینه نکنید.
در این صورت تبلیغات شما آنقدر مفید نخواهد بود. نکته ی دیگر استفاده از تبلیغات در مکانهای نامناسب است. در صورت استفاده از تبلیغات در مکانهای نابجا تمام هزینههای طراحی، تولید و نصب تابلو هدر رفته و نتیجه ی مطلوب را کسب نمیکنند.
برای درک مفهموم تبلیغات می توانید این مقاله سایت متمم را مطالعه کنید.
تبلیغات درون فروشگاهی
تبلیغات درون فروشگاهی یکی از اثر گذارترین انواع تبلیغات به شمار میآید. به هر گونه تبلیغات در مکانهای کسب و کار جهت ترویج و پیشبرد فروش یک محصول یا خدمات، تبلیغات درون فروشگاهی گفته میشود.
در واقع این نوع تبلیغات منجر به جلب مشتریان و برندسازی میگردد. در بسیاری از داروخانهها و فروشگاههای زنجیرهای میتوان انواع کالا در ویترینهای فروش و استندهای تبلیغاتی را مشاهده کرد.
سن و جنسیت مخاطبان از جمله موارد موثر به هنگام تبلیغ کردن است. حدود یک سوم افراد، تبلیغات درون فروشگاهی را مفید و موثر دانستهاند. عوامل مهمی در تبلیغات درون فروشگاهی اثر گذار هستند. این عوامل شامل جنس، سن، کیفیت، متن تبلیغ و نوع طراحی تابلوها و استندهای تبلیغاتی میباشند.
سوالات متداول
چه عواملی در تابلوسازی به طور مستقیم روی مخاطب تاثیر میگذارد؟
هدف استفاده از تابلوها جذب مستقیم مخاطب است. عوامل مختلفی روی نگاه مخاطبان تاثیر گذار است. از مهمترین این عوامل شامل نورپردازی، طرح، رنگ، متریال و نوع تابلو مورد استفاده میباشد.
میزان تاثیر تبلیغات فروشگاهی حدودا چقدر است؟
تبلیغات فروشگاهی از جمله عوامل موثر در جذب بیشتر مشتری و فروش بالاتر است. این گونه تبلیغات توسط ویترینها و استندها در وسط فروشگاهها انجام میشود. تبلیغات فروشگاهی باعث دقت بیشتر مخاطب نسبت به محصولات جدید میشود. بسیاری از مردم در هنگام مشاهده این استندها، علاقه مند به خرید آن محصول میشوند.
متداولترین نرم افزارهای مورد نیاز برای طراحی تابلوهای سر در مغازهها چه برنامههایی هستند؟
طراحان و گرافیستها با استفاده از نرم افزار کورل و فتوشاپ شروع به پیاده سازی ایدههای خود میکنند. این نرم افزارها کمک شایانی در جهت تحقق یافتن دقیق ایدههای گرافیستها میکند.
هنرسازه به عنوان یکی از خلاقیت ترین و معتبر ترین مجموعه های فعال در زمینه تابلوسازی در اصفهان توانسته است سالها تجربه خود را در این عرصه ارایه کند. نیازهای واقعی مشتریان را بررسی و به خوبی آنها را پاسخگویی کند.