امروزه بیشترین مسئلهای که ذهن بسیاری از صاحبان مشاغل را درگیر کرده، میزان تاثیر تابلو بر رونق کسب و کار است. مردم برای تامین مایحتاج خود نیاز به جستجوی فروشگاههای مختلف دارند.
البته پیدا کردن فروشگاهی مناسب برای تامین این نیازهای خوراکی، پوشاکی و سایر موارد، تنها از طریق 2 روش قابل انجام است. یکی از این راهها استفاده از انواع تبلیغات و دیگری از طریق معرفی افراد انجام میپذیرند. یکی از بهترین و اولین راه تبلیغاتی برای کسب و کارها داشتن تابلو جهت معرفی نوع خدمات و صنف ارائه دهنده است.
تمامی فروشگاهها، مغازهها و نمایشگاهها برای معرفی محصولات و نوع خدماتی که ارائه میدهند، نیازمند استفاده از تابلوهای تبلیغاتی هستند. تابلوهای تبلیغاتی در اصفهان برای کسب و کارهای تازه راه اندازی شده و کسب و کارهای با سابقه مانند چراغ راهنما هستند.
در واقع تابلوها باعث ترغیب مشتری برای ورود به فروشگاه میگردند. به طور کلی دلایل داشتن تابلو برای موفقیت در کار عبارتند از:
1- جذب مشتریان در یک نگاه در خیابانها
بسیاری از مردم در هنگام رد شدن از خیابان با یک نگاه به تابلو مغازه شما میتوانند باعث جذب بازدید از فروشگاه شما شوند. یک تابلو خوب باید معرف برند ثبت شده فروشگاه باشد. این برند نیز باید متناسب با شغل مورد نظر انتخاب گردد.
2- ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبان
مخاطبین شما میتوانند به صورت مستقیم در رویدادها و مسابقات تخفیفی شما شرکت کنند. بدین سبب داشتن یک تابلوی خوش رنگ با فونتی مناسب برای ایجاد ارتباط با مشتریان بسیار لازم است.
3- رقابت با رقبا در دنیای واقعی
قطعا بارها در مسیر مسافرت خود با تابلوهای هتلها، رستورانها و پمپ بنزینها مواجه شدهاید. این تابلوها به طور معمول برای اطلاع رسانی سریعتر، چند کیلومتر جلوتر قرار میگیرند. همچنین از تابلوهای تبلیغاتی در مسیرهای پر رفت و آمد و ترافیکی میتوان برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده کرد.
موثرترین عوامل بر رونق کسب و کار
برای پیشرفت یک کسب و کار میبایست مواد اولیه لازم را تهیه کرد. منظور از مواد اولیه و عوامل موثر بر موفقیت یک کار، طراحی لوگو زیبا و منحصر به فرد و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی است.
برخی دیگر از این عوامل عبارتند از:
- طراحی تراکتها، بروشورها و کاتالوگهای تبلیغاتی
- طراحی سایت فروشگاهی و استفاده از شبکههای اجتماعی
- طراحی سربرگ و ست اداری
- تصویر برداری پیشرفته از محصولات
- اعتبار سازی و برند سازی با داشتن تابلویی مناسب
برند یک نام تجاری با یک طرح و رنگ خاص است. این برند حاوی پیام ویژهای در ذهن مخاطب و ایجاد احساسی برای تشویق مردم به خرید از این مکانهای تجاری است. تابلو سازی نیز برای یک کسب و کار عامل اعتبار سازی و معرفی برند میباشد. تابلوها با استفاده از انواع متریالها تولید میگردند.
تنوع در به کار بردن هر کدام از متریالها در تابلو سازی، اثر بخشی خاصی بر جای میگذارد. همین مورد میتواند تاثیر شگرفی بر کسب و کار ما بگذارد. اعتباریابی در بین تمامی فروشگاهها و اصناف میتواند در میزان فروش محصولات تاثیرگذار باشد.
در صورت تمایل به کسب اعتبار بیشتر در بین سایر اصناف میبایست هزینهای را جهت معرفی و برند سازی خود خرج کنید. یک مشتری باید درباره محل کار، تعداد پرسنل و معتبر بودن یک شرکت یا فروشگاه اطلاعات کافی را داشته باشد. در صورت جلب شدن اعتماد مشتری، آن کسب و کار میتواند پیشرفت کند.
نکات مهم در ساخت تابلو
در تابلو سازی باید به نکات جزئی و به ویژه نور پردازی تابلو دقت فراوانی داشت. در غیر این صورت تمامی تلاشهای شما برای داشتن یک تابلو مناسب از بین میرود. یک تابلو باید از نظر رنگ شناسی مورد تایید قرار گیرد. همه ی رنگها برای تولید تابلو مناسب نیستند.
برخی از شغلها نیازمند بکار بردن رنگهای گرم مانند زرد و قرمز در تابلوهای خود هستند. برخی دیگر نیز باید از رنگهای سرد در تابلوهای خود استفاده کنند.
همچنین نورپردازی تابلو نیز از اهمیت والایی برخوردار است. برای این نورپردازی میتوان از لامپهای ال ای دی و یا اس ام دی استفاده کرد. برای بهتر به چشم آمدن در نگاه مخاطب، بهترین کار خرید تابلوهای چلنیوم با حروف برجسته است. حروف برجسته را میتوان با متریالهای مختلفی تولید کرد.
این مبحث هم می توانید دنبال کنید: تابلو چلنیوم در اصفهان
تاثیر تابلوهای تبلیغاتی بر روند فروش
برای فروش به میزان بالا باید ابتدا تبلیغات گستردهای انجام شود. یکی از موثرترین نوع تبلیغات، دیداری به شمار میآید. به کار بردن تابلوهای تبلیغاتی با متریال مناسب در جایگاههای درست موجب افزایش فروش یک فروشگاه میشود. تابلوهای تبلیغاتی معرفی کننده برند و نوع خدمات شما هستند.
پس قطعا مغازهای که هیچ تبلیغ و تابلویی برای فروشگاه خود ندارد، مخاطب زیادی نیز جذب نمیکند. تابلوها در هر ابعاد و اندازهای میتوانند پیامی را در بر داشته باشند.
جایگاه رنگها در تابلوهای تبلیغاتی
در تابلوسازی باید به رنگهای انتخابی دقت ویژهای کنیم. هر کدام از رنگها دارای پیامی هستند. رنگها به طور مستقیم میتوانند بر روی ذهن انسان تاثیر بگذارند.
طراحان و گرافیستها روانشناسی رنگها را بلد بوده و رنگ طرحهای مختلف خود برای بنرها و تابلوها را با دقت زیادی انتخاب میکنند.
رنگهایی مانند آبی و بنفش نشان دهنده و القا کننده آرامش و احساس موفقیت به افراد هستند. رنگ سبز برای کسب و کارهای دارای سابقه بالا مناسب است.
مراکز درمانی و مراکز مرتبط با محیط زیست و کشاورزی نیز از رنگ سبز استفاده میکنند. از رنگهای قرمز و زرد نیز برای مشاغل مرتبط با مواد خوراکی مانند رستورانها و فست فودها استفاده میگردد.
استفاده از روشهای مدرن تابلو سازی
امروزه برای تابلوسازی در اصفهان از شیوههای متنوعی استفاده میشود. بیشتر صاحبان مشاغل به دنبال تابلوهایی با حروف برجسته هستند. تابلوهای برجسته متقاضیان زیادی دارند.
این تابلوها دارای روشنایی و نورپردازی فوق العادهای میباشند. تفاوت در انواع تابلوهای کاربردی بستگی به مکان، قیمت و بودجه مورد نظر و سلایق مشتری دارد.
اشتباهات متداول در تابلوسازی
مهمترین اشتباهاتی که افراد در هنگام تابلوسازی مرتکب آنها میشوند. عبارتند از:
1- انتخاب عکس و طرحهای نامناسب
در طراحی تابلو بهترین کار استفاده از یک عکس جذاب به جای بکار بردن چند قطعه عکس است.
2- انتخاب رنگهای ناهمگون
یکی از اصلیترین مطالب در طراحی یک تابلو فوق العاده، درست انتخاب کردن رنگهای به کار رفته در طرح هستند.
3- به کار بردن کلمات و عنوانهای بیمورد و ناهمگون
برای تابلوهای سر در فروشگاههای خود از کلمات کمتری استفاده کنید. مخاطب شما فرصت کمی برای خواندن و فهمیدن مطالب روی تابلو شما دارد. به کار بردن کلمات نا مفهوم از نظر دیجیتال مارکتینگ نیز در همه ی انواع تبلیغات نادرست است.
4- استفاده از متنهای طولانی
به علت فرصت نداشتن مخاطب علاوه بر زیبا نشدن ظاهر تابلو میبایست تمام کلمات و جملات کوتاه و رسا نوشته شوند.
5- عدم درج اطلاعات تماس
درج شماره تماس موجب ارتباط سریع با فروشگاه میگردد. کارایی این شماره تماس در زمان باز نبودن مغازه به دلایل مختلف از جمله تعطیلات رسمی بسیار به چشم میآید.
6- در جای درست نصب نکردن تابلو
یکی از اصلیترین و مهمترین مواردی که کمتر به آن دقت میشود، جایگاه نصب تابلو است. تابلو بسته به نوع کسب و کار، رنگ، متن و ابعاد باید در جایگاه مناسبی قرار گیرد.
7- تمایز و تفاوت با سایر رقبا
فروشگاهها و نمایشگاهها با استفاده از انواع تابلوهای تبلیغاتی در اصفهان میتوانند تفاوتی را بین خود با سایر مغازهها ایجاد کنند. این تفاوتها باعث افزایش در آمد برخی اصناف نسبت به سایر فروشگاهها میگردند.
استفاده از تابلوهای تبلیغاتی مختلف با متریال و رنگهای متناسب با حرفه و کسب و کار کمک فراوانی به متفاوت به چشم آمدن برای مخاطب میکند.