طرح تابلو مغازه و طراحی به روز و مدرن برای هر شغل یا حرفهای به یک ضرورت تبدیل شده است. البته نحوه طراحی و اجرای آن میتواند بر اساس متریال و المانها، کاملاً متفاوت باشد. در هر صورت تابلو سر در مغازه کمک میکند تا مشتری برای ورود به مغازه و خرید ترغیب شود. همچنین به کسب و کار شما جلوهای خاص میدهد.
سؤال اینجاست که طرح تابلو مغازه، چقدر میتواند روی فروش تأثیر بگذارد؟ یا بالعکس اگر طرح انتخابی نتواند حرفهای که به آن مشغول هستید را به درستی نشان دهد، چه تأثیری بر بازخورد مخاطبان دارد؟
تاریخچه صنعت تابلوسازی
اواخر قرن هجدهم افراد برای آنکه خانههای خود را علامتگذاری کنند، بر سر در خانهها علامتهایی به عنوان شماره نصب میکردند. استفاده از علامت به عنوان تبلیغ از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد سپس با اختراع و تکمیل ماشین چاپ گسترش پیدا کرد.

در گذشته تبلیغات به عنوان تنها راه ارتباط با مشتری و ارسال پیام تلقی میشد. امروزه دانش بازاریابی به ما آموخته که هر محصول یا خدمت یک برند به شکل های مختلف با مخاطب و مشتریان ارتباط برقرار میکند.
صنعت تابلوسازی در اصفهان هم یکی از شکلهای ارتباط با مخاطب است که به کمک نحوه طراحی، پیام را به مخاطب منتقل میکند.

تأثیر تکنولوژی بر طراحی و سبک تابلو مغازه
سرعت و رشد تکنولوژی باعث شده، ایده ها بسیار متنوع باشند. تابلوها با متریال و دسته بندی های بسیار متنوعی درجلب مشتری ساخته میشوند؛ بنابراین میبایست قبل از سفارش تابلو شناخت تقریبی از تابلوهای تبلیغاتی داشت و با نگاهی بازتر متناسب ترین تابلو را سفارش داد.
طراحی تابلو مغازه بعد از پیدا کردن بهترین ابعاد تابلو مغازه در پروسه ساخت تابلو قرار میگیرد. معمولاً در پروسه طراحی، بهترین سبک متناسب با برند برای تابلو مغازه شما قابل پیادهسازی خواهد بود.
مهمترین معیار در طراحی تابلو مغازه
هر حوزه کاری نیاز به طرح کلی مشخصی برای تابلو خود دارد. به همین دلیل در طراحی تابلو مغازهها نمیتوان از یک طرح ثابت برای کسب وکارها استفاده کرد. چرا که هیچ جذابیتی برای مشتری ندارد و حتی گاهی اوقات دافعه ایجاد میکند.
بیشتر بخوانید: تاثیر تابلو بر رونق کسب و کار
طراحی تابلو تبلیغاتی باید به نحوی انجام شود که بیشترین هماهنگی و تناسب را با حوزه فعالیت شما داشته باشد و مشتری بتواند با آن ارتباط برقرار کند. همچنین تابلوهای مغازه باید تا حد ممکن از شلوغی و پیچیدگی دور باشد. با توجه به محیط کاری و دیزاین، رنگ بندی درستی انتخاب شود.
به طور کلی در طراحی تابلو مغازه چند عامل مهم مطرح میشود که عبارتاند از:
- طراحی حروف برجسته تبلیغاتی، لوگوی تبلیغاتی و پیام مندرج روی تابلو
- طراحی پس زمینه تابلو که نمای اصلی تابلو را به رخ میکشد و میتواند از متریالهای نظیر ورق پی وی سی، ورق کامپوزیت، آجر، سنگ، شیشه و چوب ترمود میباشد.
- در نظر گرفتن قاب در تابلو
- نحوه چیدمان لامپهای اس ام دی
- انتخاب جنس مناسب برای طرح تابلو مغازه
تابلوهای برجسته برای مغازهها مانند تابلو چلنیوم، تابلو چوبی، تابلو الماسی و موارد بسیار دیگری هستند. همچنین تابلوهای جدیدتری چون نوع لاس وگاسی و کریستال گزینههای مناسبی می باشند. (تابلو کرستال در اصفهان از جمله خدمات ارایه شده توسط مجموعه ماست)
با اینکه مدت زمان زیادی از ورود این تابلوها نگذشته است؛ اما توانسته مخاطبین بیشتری را به خود جلب کند. همچنین برای طراحان امکانات بیشتری در طرح تابلو تبلیغاتی دهد.
در میان انواع تابلوها، تابلو چلنیوم در اصفهان جلوه ی دیگری از لحاظ ابعاد، رنگ و جنس دارد. این تابلو، ساخت حروف با ابعاد بزرگ و سنگینتر را تضمین میکند و دست طراحان را باز میگذارد.

زمان بندی طراحی تابلو مغازه
تابلوهای مغازه قبل از ساخت میبایست توسط طراح مجموعه تابلوسازی به مرحله پیاده سازی ایدهها و نوآوری ها برسند.
طراحی تابلو مغازه با استفاده از نرمافزارهای طراحی به صورت کامل و دقیق انجام میشود تا نتیجه مطلوب را حاصل نماید. طرح ترسیم شده در ابتدای کار به صورت سه بعدی به مشتری ارائه می شود.
در صورت مورد پسند واقع شدن برای مشتری این طرح پیاده سازی می گردد. در این مرحله میزان زمان لازم و هزینه تابلو متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال تابلو سه بعدی پروسه بیشتری نیاز خواهد داشت.
سبک مینیمال
در سبکهای مینیمال طراحی تابلو مغازه با سادهترین شکل تایپوگرافی و فونتها انجام میشود. برای اجرای سبک مینیمال با فونت فارسی معمولاً از فونت های مورد استفاده برای عناوین روزنامه یا کتاب بهره میجویند.
تابلو مغازه شما اگر با سبک مینیمال پیاده سازی شود، باید جزئیات آن به شدت کاهش پیدا کند. این تابلو با پس زمینه ساده با طرحهای کیوبیک و تناسبات مربعی ساخته میشود. البته در بیشتر مواقع طراحی مینیمال با انتخاب پس زمینه سفید و رنگهای ملایم، سفید و مشکی یا خاکستری همراه میشود.
تابلو مغازه مینیمال برای بوتیک و رستوران میتواند با یک طراحی مدرن همراه میشود و ظاهری منحصر به فرد را به کار شما دهد.
مطالعه بیشتر : 7 فاکتور مهم در انتخاب تابلو تبلیغاتی
سبک لاس وگاسی
برخلاف سبکهای مینیمال، سبک وگاسی با ترکیب نئون و رقص نور بیشترین روشنایی را در نمای مغازهها بوجود میآورد. جلوههای بصری و نورپردازی این مدل تابلوها باعث جلب توجه بیشتر نسبت به نمونههای معمول است.
در این طرحها از المان فلش، ستاره، طرح نوشابه و همبرگر و حروف انگلیسی و بزرگ استفاده می شود. درنتیجه برای فست فود زنجیرهای، اسباب بازی فروشی، اماکن تفریحی، فروشگاه ورزشی و هر کسب و کاری که نیازمند جلب توجه عابران در هر رده سنی است، انتخاب میشود.
تابلوهای وگاسی با ایجاد هیجان میتواند در یک لحظه چشم مشتریان را به کسب وکارتان متمرکز کند. حتی برای زیباتر دیده شدن ویترین فروشگاه بکار روند.
سبک فانتزی
مخاطبین در هر رده سنی با دیدن تابلو مغازه با حجم بزرگتر، رنگ و نورهای شاد و پویا جلب میشوند. به همین دلیل در سبکهای فانتزی سعی میشود به کمک نورپردازی متحرک و ماکتهای حجمی و تایپوگرافی متفاوت، تابلو کاملاً منحصر به فردی طراحی کنند.
البته فوتهای فارسی با حالتهای هندسی و لبه دار با دستگاههای وکیوم قابل پیاده سازی هستند و هیچ نگرانی برای انتخاب این سبک ایجاد نمیکنند.
سؤالات متداول
مشتریان چه تابلو تبلیغاتی را بیشتر میپسندند ؟
برای انتخاب تابلو مناسب قدم اول شناخت مشتریانی است که با آنها بیشتر در ارتباط هستید. چنانچه کسبوکار شما با افراد در رده سنی مختلف و سلیقههای متفاوتی مواجه است، بهترین راهکار سادگی و دوری از هرگونه شلوغی در طرح میباشد.
بهترین سبک تابلو مغازه کدام است ؟
تابلوهای مغازه با توجه به سبک، با متریال مختلفی ساخته میشوند. البته هر تابلو تبلیغاتی باید بتواند در تمام فصلها و شرایط آب و هوایی، ظاهر خوبی داشته باشد.
بهترین طرح برای تابلو مغازه چیست ؟
تابلوهای تبلیغاتی در اصفهان و تابلوی سردر مغازه هیچ گونه محدودیتی در طرح و متریال مختلفی ندارند. کافیست تابلو مغازه با رنگهای جذاب، متریال به روز و طرح مناسب برند ساخته شود تا مخاطبین توجه بیشتری به آن کنند